19 januari 2011

Vem är jag?




Hej. Som alla säkert vet heter jag Caroline Modèn. Jag är 21 år. Blir 22 i juli. Tänkte jag skulle följa den här månadskursen i hur man som bloggare får fler läsare. Och min förhoppning är att ni som läser ofta eller känner mig väl, kanske ska få reda på nåt ni inte visste redan, spännande va :)

Jag är uppvuxen i Rätan. Min pappa bor kvar där, min mamma bor i Böle, fem kilometer därifrån. Och det är till böle jag åker om jag ska hälsa på. Min pappa träffar jag tyvärr inte. Mina föräldrar skilde sig när jag va tre och det har alltid vart lite lustiga relationer oss emallan. Sen har jag en bror som heter Mio, och en halvsyster, som mamma har med en annan karl, hon heter Veronica. Det va familjen det :) Min älskade familj :)

Jag bor i östersund och har gjort sen augusti 2005 då jag började gymnasiet, jag gick hotel och restaurangprogrammet på pc. Just nu har jag precis flyttat in i en ny lägenhet mitt i stan. Så sen två månader tillbaka ungefär är jag nu bosatt i Åhlenshuset. Och jag trivs redan jättebra. Jag har nära till allt.

På dagarna jobbar jag. Just nu jobbar jag väldigt mycke. Jag har en tjänst åt komunen/måltidsservise och jobbar dagtid halv tio - halv fyra i köket på östbersskolan. 68 %. Jag är måltidsbiträde. eller mattant :) Men hellre mattant än arbetslös som jag brukar säga :)

Sen jobbar jag som vikarie på ett gruppboende sen två år tillbaka. Så jag jobbar vissa eftermiddagar och helger så jag kommer upp till heltid. Utöver det är jag kontaktperson till en tjej som jag träffar en gång i veckan å hittar på saker med.
Så jag har fullt upp.

När jag är ledig tycker jag om att träffa kompisar. Jag är väldigt social. Och samtidigt som jag kan tycka att det är rätt skönt att spendera en kväll ensam hemma i soffan tycker jag inte om att va själv. Jag vill ha livå rörelse runt omkring mig :) På veckorna tränar jag, det som hinns. Simmar gärna och går på spinning å bodypump, ibland blir det nån sväng till gymmet också. På helgerna, då jag inte jobbar, roar jag mig gärna. Jag är ung. Så jag tycker just nu att det är riktigt roligt att gå ut på krogen å dansa, träffa folk, umgås å ha trevligt. Tycker om att gå ut å äta å ta nån öl eller ett glas vin på en pub också.

Gud det finns verkligen massor jag kan skriva om mig själv, men vi får väl ta det eftersom kanske. För nu ska jag klä på mig å knata iväg till jobbet.
Love / CM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar