17 januari 2011

Min dag

Idag har jag vart ganska produktiv kan jag känna. Började morgonen med situps och armhävningar som vanligt, det är andra veckan nu och faktum är att jag orkar fler å fler:) Vilket är kul. Sen traskade jag iväg till jobbet och va faktiskt svettig när jag kom fram så man kan ju hoppas att jag brände några kallorier då. Det va nämligen oskottat å bara en smal upptrampad gång att gå på. Dessutom kändes det som att gå i slalompjäxor, det va så tungt. Ett steg fram å två steg bak. Ja, jag va helt färdig när ja kom fram, haha:) Måste ha sämre kondis än jag trodde. Men det ska det bli ändring på.
Väl på jobbet, jobbade jag på, så jag vart klar å fick gå tidigare så jag hann till besiktningen i Odensala. Hade glömt rengöra en ventil i badrummet men annars va det godkänt:) Ska dit nån dag framöver å fixa det. Har bokat en ny tid på fredag nästa vecka också, å då ska jag lämna nycklarna. Sen är jag äntligen fri den.

Efter besiktningen ringde Alex å fråga om jag ville hänga me på mio. Å ja, varför inte. Så hon hämtade upp mig. Hon hade spanat in en hylla som hon köpte. Sen for vi på Maxi för att handla lite mat. Som vanligt vart det fler articklar än det stod på listan haha. Varför blir det alltid så?:) Sen släppte hon av mig å jag va hem en snabbis å packade in maten i kylen å sen sprang jag ner på elkedjan eller va det heter, lampaffären, å köpte en stickpropp till min lampa som jag köpte på ikea för ett tag sen.

Sen lagade jag lite mat och kussin Anders kom förbi å kollade det där med ljudet. Tydligen behöver jag ytterligare en sladd som går mellan tv-n å ljudet. Men den köper jag på Kjell. Hdmi sladden är nästan dubbelt så dyr på elgiganten som på kjell, men köpt är köpt. Så hädanefter kommer jag nog va lite mer observant på priser. Sen monterade jag ihop lampan, så nu sitter den äntligen uppe efter mycke stök å bök. Fick en rejäl stöt i mig när ja satte upp den. Det pirrade i långfingret i nån timme men nu har det äntligen gett med sig.. Tur det gick bra. Kollade på Halv åtta hos mig, vilket inte går att missa :) å sen gick jag bort till Alex å spanade in hur det blev med den nya hyllan å lite andra grejer. Väl hemma igen gjorde jag mig lite fika å sen har jag faktiskt krupit längs golvet här hemma å spikat fast antennsladden efter listen. Den har legat tvärs över golvet förut så jag är jättenöjd. Att jag hade lite små dammiga knän bjuder jag på, haha :)


Sladden som jag spikat fast, tycker själv att jag är ganska duktig.

Och lägenheten som jag lämnar, mitt förra hem. Känns faktiskt inte alls vemodigt, bara skönt!


Å nu ska jag bara dricka upp mitt te å packa väskan för imorn, men sen är jag nog nöjd med dagen. Trött är jag. Det vart sent igår kväll. Har alltid så svårt att vända tillbaka dygnet efter helgen. Så det blir nog sängen ganska snart.
Godnatt på er.

1 kommentar: