23 januari 2011

Gårdagen





















Lördagskvällen va fantastiskt trevlig. Eftersom jag hade tvättstugan till tio va jag ju tvungen å va hemma. Michaela kom vid halv nio när hon slutat jobbet, och hon hoppade in i duschen. Hon sminkade mig å vi tog ett glas vin medan vi fixade oss. Sen kom en kompis jag jobbat med, och hans tre kompisar hit på förfest vid tio. Michans killkompis kom även straxt efter, med två killar till. Så till slut va vi nio stycken. Tre tjejer och sex killar. Så jag klagar inte på sällskapet om man säger så :) haha.

Sen gick vi på Olles. Och det va faktiskt riktigt trevligt. Jag har haft några riktigt kassa kvällar där så mina tankar om olles är inte direkt jättehöga. Sist jag va där kom det en kille som nyss verkade ha fyllt arton springande mot toaletten springande med handen för munnen.. Sen eftersom jag jobbat på krogen förut, så är jag lite yrkesskadad å spanar runt när jag är ute. Och det är inte kul, ursäkta uttrycket, när småbarnen springer runt å dricker slattar i alla möjliga glas å flaskor som inte är deras. *Med småbarn menar jag alla dom som inte kan hantera alkohol och inte vet hur man beter sig mot folk. Jag drar inte alla artonåringar över en kant, det är elakt, och jag är inte sån. Men alla som inte kan bete sig kallar jag småbarn.
Sen tycker jag att dom har tagit in alldeles för mycke folk några gånger. Jag mins en av gångerna, måste ha vart nån månad före jul, då jag köpt en ny klänning och kände mig jättefin. Men det varade inte länge då det va för mycke folk, och för mycke folk som va överförfriskade. Jag fick om jag inte minns fel, fyra öl över mig på en och en halv timma. Jag gick halv två den kvällen. Väldigt olikt mig. Men hade jag stannat en endaste minut till hade jag slagit till nån eller börjat grina. Jag hade ett stort blåmärke på midjan dan efter av en av många armbågar jag fick i mig under kvällen. Då är det inte kul.

Men då är det så kul att bli positivt överaskad å nerslagen av sina fördommar ibland. Som en smäll på käften. För gårdagen på olles va riktigt super. En bra mix av folk, lagom fulla också :)Och jag hade en jättetrevlig kväll. Olles har blivit bättre och det fins en stor risk att jag går dit igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar