16 januari 2011

Ny dator:)

Idag va jag å köpte ny dator, på elgiganten. Vilket jag känner mig glad över. Som en peddofil på barnkalas eller ett barn på julafton.. haha. Hade inte pengarna men behövde verkligen en ny då den förra inte kommer hålla länge till. Den verkar ha gjort sitt. Så tog den på tolv månaders räntefri avbetalning. Ska dock försöka göra mig fri den så fort som möjligt, två-tre månader eller så. Det är skönt att ha en dator som fungerar som den ska. Nu verkar det även som jag kan ladda upp bilder igen. Den andra datorn höll väl på att kaika ihop riktigt så antar att det va därför det inte funkade. Alla bilder är dock på gamla datorn så ska föra över dom nån dag framöver. Måste köpa mig en hårddisk också tror jag. Men förhoppningsvis behövs inte det. Januari är en tuff månad..

Nu står datorn iaf på plats och jag va till min farbror tidigare idag som hjälpte mig att instalera windows och bränna ut återställningsskivor. Så nu funkar det mesta. Dock har jag lite problem med att få över ljud å bild till tv-n å bioljudet. Han sa att det va en hdmi-sladd jag behövde han på elgiganten, så köpte en sån. Kostade över 500 spänn. Å så funkar det inte. Jag blir så less! Men kussinen skulle komma över imorn å kolla, så får se då.. Jag är ju så oteknisk så det finns inte :)

Det mesta känns väl bra, Lasse va här tidigare idag och hjälpte mig borra för att få upp lite grejer. Så nu känns det lite hemtrevligare här. Har fått upp gardinstång, en hylla, en sänglampa och en klocka bland annat. Så det mesta känns fint, har lite ångest över att det är måndag imorn bara. Helgerna går för fort. Det har jag konstaterat förut:) Ska se en film nu å njuta av dom sista timmarna ledighet:) Godnatt på er. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar