24 januari 2011

I stundens hetta...

..går alla svordomar å fula ord jag kan runt i huvet! Jag är förbannad! så in i helvete. Jag trodde faktiskt inte att den här dan kunde bli värre. Men ack va fel jag hade. Jag vaknade som ni vet på ett strålande humör. Jag svävade som på små moln när jag gick till gymmet. Med tanken på att det skulle bli en superbra vecka, med träning, bra mat, mycket å göra och trevligt sällskap.. Kallendern är fullklottrad. Men sen så..

Det började med att jag ramlade. Sen ramlade jag igen. Har haft ont o axeln hela dan sen jag halkade. Vart blöt om fötterna när jag gick till bussen. Bussen som jag va tvungen å ta istället för att promenera då jag vart sittande i en telfonkö till comhem å inte hann. Sen skar jag mig på en konservburk på jobbet.. Jag stressade på som fan på jobbet för att kunna sluta tidigare å hinna med bussen till odensala. Slutbesiktning på lägenheten idag. När jag kom dit gick allt väldigt smidigt tills det va dax att lämna nycklarna. Det skulle va tre nycklar å jag hade två. Jag va nästan säker på att det va två.. men men, jag fick till imorn kl halv fem på mig å lämna in den sista. Sen skulle det debiteras ett cyllinderbyte på 1500 spänn! Ringde till mamma och va helt förtvivlad. Hon sa att hon inte hade den men skulle kolla med Lasse. Å mycke riktigt så hade Lasse den. Puh. Brorsan kom å lämnade den förut.



Kom hem å skulle käka middag. Orkade inte laga nåt så värmde ärtsoppa i en tallrik i micron. Boooom! splash! I micron. Min otur fortsätter.. Sen skulle jag vila lite och det började kännas lite bättre. Gick på affärn å skulle handla mat till mig å lovisa imorn. Träffade på Maritha och vi bestämde att vi skulle ses å dricka lite vin på fredag. Äntligen vänder det. Jag vart på lite bättre humör. Betalade å gick hem. Kommer hem å inser att fickan är tom. Nycklarna ligger hemma i hallen! Fuck!
Va fan gör jag nu? Ringer 118100 å ber dom skicka securitas nr. Inget annat å göra. Killen kommer å låser upp inom en halvtimme och jag blir 500 jävla spänn fattigare.. bitter och irriterad! Som pricken över iet på den här jävla skitdan! Lovar att det inte är slut än... Fuck va förbannad jag är.



Nu ska jag lägga mig i badet å dricka ett glas vin, fastän det är måndag. Dränka mina sorger. Sen ska jag skruva på disturbed på full kareta å bara ligga bland bubblorna tills jag mår bättre. Skiter i om jag ser ut som ett russin sen! Må så va! Å jag skiter i att klockan snart är tio och att jag förmodligen stör grannarna. I don´t give a shit!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar