21 januari 2011

My folks


Min fina mamma.

Min mamma och pappa har vart separerade sen jag va tre. Det har alltid vart väldigt turbulent mellan dom. Dom har inte kunnat hålla sams om nåt. Allra minst om oss barn som väldigt ofta kom i klämm. Det gick flera år ibland då dom inte pratade med varandra. Allt va väldigt känsligt. Dom kunde inte prata med varandra om oss. Både jag å brorsan är varannanveckas barn, å va till jag va tolv och fick bestämma själv. Efter det fortsatte det att vara stelt med min pappa (Jim). Och jag klandrar dom båda för att det är som det är. Jag har inte haft kontakt med min pappa på snart fyra år.. Förutom på julafton förra året, min fasters begravning och nu sist på farmors 80 års kalas. Jag önskar det va annorlunda, men det är som det är. En insident oss emmallan gjorde att vi inte setts sen dess. Som sagt, hemskt tråkigt men det är bara så det är.. Men jag älskar honom ju.

Min mamma som heter Carina, å jag därimot, har komtakt nästa varje dag. Det är en sån relation jag skulle vilja ha med min pappa.. Hon ringer å hör hur dagen vart, jag ringer å hör vad hon gjort. Vi börjar bli mer å mer som kompisar än som mor å dotter. Vilket jag gillar. Men det är väl lite för att jag börjar bli mer vuxen. Tror att åren gjort att vi liksom kommit närmare varandra. Min mamma är verkligen världens underbaraste, det är hon verkligen.

Sen har vi Lasse, mammas nya. Eller nya och nya, Dom har precis separerat nu dom också, efter 18 år. Han har hängt med sen jag va tre. Han har ställt upp på mig i ur å skur å har alltid funnits där när min riktiga pappa inte gjort det. Ja, han har blivit riktigt viktig i mitt liv han med. Just nu är det lite knaggligt men jag hoppas att, när det lugnat ner sig mellan han å mamma, att det ska bli lite mer som förut. Men det får tiden utvisa.

Det va mina föräldrar det. Men nu ska jag klä på mig å gå till jobbet. Det är äntligen fredag å efter denna arbetsdag är det äntligen helg. Känns underbart. Har haft tre riktiga pissdagar nu å hoppas på en totalvändning. Å det känns som lite ledighet kan råda bot på problemet. Ha en fin dag allihopa. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar